Lawrence Wright se profesionalno ukvarja z investiranjem in je
mentoriral več kot 1000 zagonskih podjetij, zato smo želeli, da mladi
slišijo drugo plat zgodbe o startupih. 24. januarja 2017 smo prisluhnili
nasvetom, kako prepričati vlagatelje in uspeti.

»Menim, da so Slovenci med najbistrejšimi ljudmi, kar jih poznam,« je
o motivaciji za povabilo Lawrenca Wrighta povedal Izaak Martin,
predstavnik Veleposlaništva ZDA v Ljubljani, »moramo jim le omogočiti,
da uresničijo svoje ideje, jih postavijo na trg in se ne ustrašijo
neuspeha. Želimo vas spodbuditi, da razmišljate o svojem trgu in o tem,
kako uspeti s poslovno idejo.«

Pomembni so velikost trga, sposobna ekipa in žar v očeh

Lawrence Wright je na obisku v Sloveniji opravil pomembna srečanja s
slovenskimi startupi, se pogovarjal z Veleposlaništvom ZDA in nagovoril
mlade v Zavodu Ypsilon. Povedal jim je, da pravega podjetnika prepozna
po žaru v očeh in jih posvaril, naj se naučijo sprejeti kritiko, saj
marsikdo pri razvoju produkta potrebuje »reality check«. Če ga ne zna
sprejeti, se lahko zgodi, da razvija idejo, ki vodi v slepo ulico.

Dobro investicijsko priložnost Lawrence torej prepozna po ognju v
očeh, pomembne pa so tudi realne številke. Kot investitor vedno vpraša:
Ali produkt nagovarja resnično potrebo? Obstaja zanj velik trg ali gre
za nišno področje? Je ekipa dovolj predana in usposobjena, da spelje
stvar do konca? Pred nastopom za investitorja zato pripravi številke in
odgovore!

V dobri uri vse o zbiranju investicij

Zbiranje kapitala za zagonsko podjetje ni lahka naloga, sploh za
začetnike, ki pogosto niti ne vedo, kako pristopiti do vlagatelja.
Lawrence nam je pripovedoval o investitorjih v Silicon Valleyu, ki jih
lahko dosežete le prek pravih poznanstev.

Po njegovih besedah lahko t.i. gate keeperje srečate le na poslovnih
dogodkih. Najpomembnejše je mreženje, mreženje in še enkrat mreženje.
Več boste dosegli, če boste s svojo karizmo in profesionalnostjo
direktno nagovorili vlagatelja na takšnem dogodku, kot s pošiljanjem
tisočerih mailov in klicanjem na slepo srečo. Vlagatelji in poslovni
angeli so navadno izjemno zaposleni ljudje, zato je še toliko bolj
pomembno, da se znajdete na pravem mestu ob pravem času.

Brez strank ni uspeha

Lawrence Wright je zagovornik vitkega poslovnega modela (ang. lean
startup), saj omogoča relativno hitro preverjanje trga z minimalnimi
stroški. Preseneča ga, da večina zagonskih podjetij še vedno ne upošteva
mnenja svojih strank, zato je mladim povedal preprosto resnico: večina
startupov propade, zaradi pomanjkanja strank.
Poleg preverjanja ideje pri strankah mora uspešno zagonsko podjetje
razumeti prodajni proces, življenjski cikel kupca, procese izdelave in
patentiranja ter svojo konkurenco. Delo na lastni ideji hitro lahko
preraste v težavno nalogo, zato je še toliko bolj pomembno, da se čim
prej vključite v skupnosti za zagonska podjetja, pospeševalnike in
mentorske programe, kjer se hitreje učite iz napak drugih.

»Če ne poskusiš, ne veš, kakšen bo izid.«

Lawrence nam je odgovoril tudi na vprašanje, kakšen je njegov nasvet
mladim, ki se soočajo s prvimi zametki svojih idej: »Razlika med ljudmi,
ki nekaj naredijo in tistimi, ki ne, je zelo majhna,« je povedal
Lawrence ob zaključku dogodka. »Razlika je v tem, da prvi svojo idejo
uresničijo, drugi ne. Poskus, da bi nekaj naredil, je zelo lahek. Če
imaš poslovno idejo, razvij prototip, domisli se svojega poslovnega
modela in testiraj idejo z minimalnim vložkom denarja in časa. Življenje
nam ponudi le malo priložnosti in ko pomislimo za nazaj, pogosto
obžalujemo stvari, ki jih nismo naredili. Zato je bolje, da nekaj
narediš in propadeš, kot da celo življenje obžaluješ, česar nisi
naredil.«