Dogodek International Business Hackathon je predstavljal 48-urno preizkušnjo, na kateri so posamezniki, razporejeni v skupine, iskali rešitev poslovnega izziva družbe Plastika Skaza. Prizorišče dogajanja je bilo v novem zagonskem vozlišču ABC Hub v spodnji etaži Emporiuma v BTC City Ljubljana.

Jože Mermal, predsednik uprave družbe BTC, je poudaril, da ABC Hub z dogodkom uresničuje svoje poslanstvo: »Ko smo septembra 2015 odprli ABC Hub na več kot 2.000 kvadratnih metrih v spodnji etaži Emporiuma, smo vedeli, da BTC City Ljubljana s tem dobiva novo dimenzijo in postaja inovativno mesto. Ustvarili smo edinstven celovit inovacijski ekosistem v Sloveniji, kjer lahko startupi in mlada podjetja razvijajo svoje ideje in s tem uresničijo cilj mednarodnega poslovnega preboja. Hkrati pa z dogodki, kot je International Business Hackathon, ABC Hub služi kot stičišče za ljudi z naprednimi pogledi, kjer se ti lahko družijo in vzajemno motivirajo pri iskanju poslovnih rešitev prihodnosti.«

»Glavni namen dogodka International Business Hackathon je bil spodbuditi mlade managerje in podjetnike, da začno razmišljati s svojo glavo. Inovativnost namreč vodi v prebojne poslovne zamisli, kar se posledično prevede v nova podjetja in nova delovna mesta. Napredne ideje pritegnejo pozornost tako domačih kot tujih investitorjev in tako odpirajo priložnosti mladim, Sloveniji in podjetjem v mednarodnem poslovnem okolju,« je domet dogodka povzel Dejan Roljič, direktor celotne družbe ABC pospeševalnika.

Po uvodni predstavitvi poslovnega izziva je sledilo predavanje Patricka Mullaneja, izvršnega direktorja HBX, Harvard Business School, ki je bil tudi član strokovne žirije. Izrazil je navdušenje nad organizacijo dogodka in zavzetimi udeleženci: »Organizatorji so priredili izjemen mednarodni dogodek, ki ga prežema podjetniški duh. Vsakdo lahko ima odlične zamisli, udeleženci tega dogodka pa so predstavili praktične in uresničljive ideje. Prav tako je bilo ta dva dneva začutiti osredotočenost ljudi na krepitev globalne prepoznavnosti za napredek in razvoj slovenskega gospodarstva.«

Udeleženci so preliminarno raziskovanje opravili že pred prihodom na tekmovanje. Po izbiri inovativnega izdelka družbe Plastika Skaza so nato sestavili poslovno strategijo, vključno s prodajno, marketinško in finančno strategijo. V vozlišču ABC Hub so bili udeležencem poleg odprtega co-working prostora na voljo tudi kuhinja za okrepčilo, prostor z ležalniki in kavči za počitek, sobe za pripravo predstavitev in poseben razstavni prostor z izdelki družbe Plastika Skaza, ki so služili kot navdih pri iskanju idej za nove izdelke.

V sodelovanju s posebno skupino oblikovalcev so udeleženci ustvarili prototipe izdelkov in z njimi skušali prepričati mednarodno žirijo v sestavi: Daniele Bervar Kotolenko, direktorice Business Intelligence Centra, Urške Jež, direktorice ABC pospeševalnika v Sloveniji, Patricka Mullaneja, izvršnega direktorja HBX, Harvard Business School, Julija Božiča, direktorja družbe IBM Slovenija, Ane Laure Rednak, direktorice podjetja Plastika Skaza, Davida Čeplaka, direktorja razvoja v podjetju Plastika Skaza, in Ane Petrić, senior svetovalke v družbi AT Kearney.

Med več kot 85 udeleženci iz več kot 8 držav se je najbolje izkazala tričlanska ekipa, ki je predstavila izdelek Grow – modularno inovativno plastično posodico za gojenje rastlin. Idejo so predstavili trije mladi podjetniki in managerji: Tomaž Jug, Nedelko Cocej Minatti in Mirjana Evđenić. Pojasnili so, da je njihova inovativna posoda opremljena z dodatnim čipom za zaznavanje svetlobe, vlage in ravni vode, ki s pomočjo aplikacije lastnika glede na tip rastline opozarja na primerno skrb zanjo, denimo, kdaj jo je treba zaliti in ali je dovolj izpostavljena soncu.   

Zmagovalna skupina je prejela MBA štipendije v obliki Entrepreneurship modulov na Cotrugli Business School ter denarno nagrado v višini 2.000 evrov. Posebno nagrado si je prislužil tudi član skupine Tomaž Jug, ki se je izkazal kot najboljši posameznik tega tekmovanja in se bo tako lahko udeležil izobraževanja na Harvardu v obliki HBX modula.

Ana Laura Rednak, izvršna direktorica družbe Plastika Skaza, je bila vidno zadovoljna tako z idejo zmagovalne ekipe kot tudi rešitvami drugih sodelujočih skupin: »Dogodek International Business Hackathon za naše podjetje pomeni zgodovinsko prelomnico. Udeleženci so predstavili 15 izredno dobro zamišljenih inovativnih produktov. Zmagovalna ekipa je na tekmovanje prišla dobro pripravljena in zasluženo zmagala. Predstavili so izdelek, ki ga potrebuje vsako gospodinjstvo, saj bo zelenja čedalje manj, zato ga bomo vse bolj prinašali v svoje domove. Izdelek Grow by Skaza bo to dejansko omogočal.«

Glavna organizatorka in vsebinska vodja dogodka International Business Hackathon, Daniela Bervar Kotolenko, direktorica Business Intelligence Centra, je izpostavila pomen mednarodne udeležbe: »Prvi dogodek International Business Hackathon je postavil visoka merila za vse bodoče poslovne maratone. V vozlišče ABC Hub, kjer je vladalo izjemno pozitivno vzdušje, smo uspeli pritegniti tuje tekmovalce, kar je pomembno zaradi prepoznavnosti naše države v mednarodnem gospodarskem prostoru. Tudi v prihodnje bo cilj pritegniti mlade podjetne posameznike in mednarodne goste v Slovenijo ter ustvariti tako imenovani »brain-drain« oziroma pritegniti možgane za izboljšanje slovenskega gospodarstva.«

Družba BTC je v sodelovanju s partnerji z ustanovitvijo inovacijskih središč ABC pospeševalnik in ABC Hub omogočila vzvod za krepitev gospodarskega razvoja Slovenije. Mednarodni poslovni dogodki kot je International Business Hackathon krepijo vlogo BTC City Ljubljana kot inovativnega mesta. Hkrati tovrstni dogodki skladno s Strategijo razvoja družbe do leta 2020 dajejo mladim možnost za razvoj, ustvarjajo nove poslovne priložnosti ter krepijo ugled Slovenije in partnerjev v regiji in svetu.

 

Dodatne informacije

Maja Oven, direktorica Sektorja za tržno komuniciranje in odnose z javnostmi